Doaku Sebagai Senjataku

Doaku Sebagai Senjataku
Kata-Kata Yang Baik itu adalah satu Doa untuk kebaikkan diri sendiri dan jugak orang lain..:)

SeIndah Cinta Di Syurga

SeIndah Cinta Di Syurga
Love IN Heaven

Aku Hanya HamBa Allah SWT

Aku Hanya HamBa Allah SWT
“Kullu nafsin za iqatul maut” - Setiap yang bernafas, Pasti akan Mati -

Friday, October 18, 2013

Ujian Tanda Allah Sayang Hamba-Nya

Bismillahir Rahmanir Rahim

Segala sembah Puji Hanya Kepada Allah Yg Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih. Dan Segala Selawat dan Kesejahteraan hanya Kepada Junjungan Nabi kami, Nabi Muhammad S.A.W serta Salam Kerinduan Atas Nabi, Keluarga, Para Sahabatnya dan para Wali-Wali Allah.

Ujian Tandanya Allah sayang Hamba-Nya. Allah Ingin Mengangkat Darjat Kita Lebih Tinggi. Allah Mendidik , Mengajar, Memberi Kita dengan Ujian supaya Menjadi Hamba Allah Yg lebih mulia.

Allah Berkata dalam Firman-Nya..
" Aku Tidak Menciptakan Manusia Dan Jin Melainkan Untuk Beribadah dan Menyembah Aku.."

jangan salah faham dengan ujian yg Allah Bagi kepada kita, Malah Bersyukur Bahawa Allah Rindu dan Menyayangi Kita dengan Mengirimkan kita Ujian Melalui Malaikat Jibrail. Tidak Lain dan Tidak Bukan Allah Ingin Kita selalu MengingatNya dalam setiap detik kehidupan kita, Menangis segala Kekurangan dan Kelemahan Kita dengan Meminta Bantuan dari-Nya Bukan dengan Meminta Pertolongan selain daripada Allah.

Nauzubillah Minzalik, Astagfirullah Al'azhim. aku memohon keampunan hanya kepada Allah yg Maha pengampun lagi Memaafkan. La Haula Walaq Wata Illah Billah - Tidak ada daya dan upaya ku Melainkan pertolongan Allah.

Hidup kena menerima takdir dan move on , jangan terlalu kecewa dengan sesuatu tapi belajar dari kekecewaan itu untuk teruskan hidup. Teruskan buat kebaikan..Biarlah orang kata hipokrit ke, cengkerik ke Yang penting pandangan Allah.

Tanya iman kita. Kalau iman makin menurun, cuba tingkatkan. Kalau iman meningkat, cuba mantapkan.


"Kenalilah Allah waktu kamu senang, niscaya Allah akan mengenalimu waktu kamu dalam kesulitan." (HR.Tirmidzi)


Apa Yg Penting Usaha Jadi Baik sebab Kita Nak Masuk Syurga Allah. InsyaAllah Semoga dipermudahkan Segala Urusan Dunia Wal Akhirat. Aamiinn..:)

- Almahziah Bte Salim -

No comments:

Post a Comment