Doaku Sebagai Senjataku

Doaku Sebagai Senjataku
Kata-Kata Yang Baik itu adalah satu Doa untuk kebaikkan diri sendiri dan jugak orang lain..:)

SeIndah Cinta Di Syurga

SeIndah Cinta Di Syurga
Love IN Heaven

Aku Hanya HamBa Allah SWT

Aku Hanya HamBa Allah SWT
“Kullu nafsin za iqatul maut” - Setiap yang bernafas, Pasti akan Mati -

Tuesday, December 3, 2013

Perbualan seorang Hamba Allah dengan Ustaz Pasal Solat..

Bismillahir Rahmanir Rahim

Sentiasa lah terluah kasih dan sayang Allah kepada hamba-hamba-Nya, tak kira yang bersyukur atau tidak mengingat Allah dalam setiap detik kehidupanya.
Salam kerinduan buat kekasih Allah Nabi Muhammad Bin Abudullah saw
keluarga, sahabat2xnya dan para solehin.

saya teringin nak berkongsi dengan apa yang saya terbaca.
sebab bagi saya berkongsi Ilmu itu satu keperluan untuk kebaikkan kita. Di mana kita dapat buat amal jariah.
tadi masa saya buka facebook saya, saya ada terbaca satu page Irma hasmie. kat status yang baru di update
menceritakan perbualan antara seorang hamba Allah dengan seorang ustaz..

jum kita membaca perbualan mereka, kekadang rasa lucu pon ada tapi ada kebaikan 
dalam cerita ini. jom3x..

 "Kubur O kubur ke..???"

lelaki : saya sakit ustaz, macam mana nak solat.
ustaz : solat macam biasa, berdiri kalau mampu.

lelaki : kalau saya tak mampu berdiri?
ustaz : duduk pun boleh.

lelaki : duduk pun saya tak boleh, ustaz.
ustaz : baring pun tak apa.


lelaki : baring pun saya tak mampu dah.

ustaz : guna isyarat je lah kalau macam tu.

lelaki : nak guna isyarat pun saya tak boleh dah. macam mana, ustaz.
ustaz : tunggu orang lain solatkan.

lelaki : boleh ke macam tu ustaz? biar betul.

ustaz : betul. kalau dah semua tu tak boleh buat. maknanya dah layak lah awak untuk dikuburkan...

Nak belajar kena lah bertanya kepada yang tahu, jangan Malu jangan Segan
nanti sesat Jalan, baru rasa..hehe
cukup hanya di sini perkongsian saya. InsyaAllah
panjang umur saya akan berkongsi Ilmu lagi. Aamiinn

End


No comments:

Post a Comment